środa, października 28, 2015

Pierś z kurczaka z brokułem i nutką cytryny



 Przepis autorski (mój).

(3 porcje)
300g piersi z kurczaka
200g brokuła
1 mała cebula
1 ząbek czosnku
150 ml śmietanki (użyłam 12%)
3/4 łyżki sosu rybnego (*)
1/4-1/3 łyżeczki startej skórki cytrynowej (świeżej)
pieprz cytrynowy
sól
olej (użyłam czosnkowego)
Dodatkowo:
makaron (około 150g; wg gustu)

Umytą i osuszoną pierś pokroić w kostkę.
Posmarować sosem rybnym, oprószyć pieprzem cytrynowym, wymieszać i wstawić do lodówki na minimum 30 minut.
 Cebulę drobno pokroić i zeszklić na odrobinie oleju. Lekko posolić.
Dodać mięso i dusić do miękkości.
W międzyczasie ugotować (w osolonej wodzie) brokuła i przełożyć na patelnię.
W tej samej wodzie ugotować makaron.
Mięso z brokułem zalać śmietanką, dodać przeciśnięty przez praskę czosnek, posypać skórką cytrynową i wymieszać.
Dusić do zredukowania się sosu.
Doprawić do smaku.
Podawać z makaronem.
(Makaron można wymieszać z kurczakiem na patelni lub nałożyć na talerze i na niego nałożyć pierś z brokułem.)

(*) Sos rybny ma właściwości zmiękczające i stosowany z umiarem wcale nie jest wyczuwalny.
  Dzięki nie mu mięso staje się kruche i soczyste.
Polecam sosy rybne dobrej jakości.
Ja użyłam tego od Kuchni Świata.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdy komentarz! Postaram się odpowiedzieć na każde pytanie. Miłego dnia!

Copyright © 2014 Di bloguje , Blogger