sobota, listopada 07, 2015

Sernik na zimno z serkiem mascarpone, lemon curd i białą czekoladą








Przepis autorski (mój).
Sernik ten jest niezwykle kremowy, delikatny i wręcz rozpływa się w ustach.
Niebo! Taka była moja pierwsza myśl po jego spróbowaniu.
Kwaskowaty lemon curd rewelacyjnie współgra ze słodyczą białej czekolady.
Kiwi natomiast to przysłowiowa kropka nad "i".
Zniknął w całości... - ekspresowo!

 (Tortownica o średnicy 18-20 cm)
Spód:
150g ciasteczek herbatników/kruchych (użyłam z kakao i bez dodatków)
70g masła
Masa:
400g serka mascarpone
200 śmietanki 30-36%
150g białej czekolady (użyłam z wanilią)
1/2 opakowania cukru waniliowego
2 duże jajka
2 żółtka
160g cukru
80 g masła
skórka i sok wyciśnięty z 2 cytryn
Dodatkowo:
4-5 dużych kiwi (dużych)
 
 Przygotować lemon curd.
 Cytryny wyszorować szczoteczką, wyparzyć i zetrzeć skórkę.
W garnuszku roztrzepać jajka, żółtka i cukier (najlepiej trzepaczką).
Całość podgrzać (na małym ogniu) i mieszając dodać masło i sok z cytryn.
Mieszać do zagotowania i zgęstnienia masy.
Krem przetrzeć przez sitko i wymieszać ze skórką cytrynową.
 Przygotować spód.
Ciasteczka zmiksować (np. malakserem; na drobno) i wymieszać z roztopionym masłem.
 Całość przełożyć na dno formy wysłanej papierem pergaminowym.
Przygotować masę.
Czekoladę roztopić i odstawić do wystygnięcia.
 Śmietankę ubić na sztywno (można wspomóc się śmietan-fixem) i wsypać cukier waniliowy.
Nie zaprzestając miksowania - dodać (stopniowo) serek mascarpone, a na końcu białą czekoladę.
  Ciasteczkowy spód posmarować cienką warstwą lemon curd, ułożyć plasterki kiwi i umieścić masę z serkiem.
Całość wyrównać i ponownie posmarować kremem cytrynowym (tym razem jego warstwa powinna być grubsza) oraz obłożyć kiwi.
Ciasto schłodzić w lodówce (minimum kilka godzin; ja pozostawiłam je na całą noc).

Jeśli nie chcemy, aby lemon curd był lekko płynny - kiwi (na wierzchu sernika) należy dodać po schłodzeniu ciasta.
Dla mnie płynna wersja jest smaczniejsza.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdy komentarz! Postaram się odpowiedzieć na każde pytanie. Miłego dnia!

Copyright © 2014 Di bloguje , Blogger