sobota, listopada 28, 2015

Zupa po tajsku z kurczakiem, cukinią i makaronem ryżowym



Przepis autorski (mój).
Pyszna zupa z odrobiną orientalnych smaków.

mięso drobiowe (*)
makaron ryżowy (wg gustu, użyłam wstążek)
1 duża marchewka (około 120 g)
150g cukinii
1 mała cebula
150-200 ml
mleczka kokosowego (polecam z Kuchni Świata; można użyć zwykłej śmietanki)
1 łyżeczka masła
Przyprawy:
curry
chilli
kolendra
sól, pieprz


Ugotować wywar na mięsie z kurczaka.
Mięso wyjąć i dodać pokrojoną w słupki marchewkę oraz cukinię (5 minut później, ze skórką).
Cebulę zeszklić na maśle i połączyć z zupą.
W międzyczasie mięso oddzielić od kości i przełożyć do garnka.
Gotować do miękkości warzyw.
Makaron dodać do zupy zgodnie z opisem na opakowaniu.
(Mój powinien się gotować 3 minuty, więc wrzuciłam go tyle czasu przed końcem.)
Na końcu wlać mleczko kokosowe i doprawić do smaku (curry, chilli, kolendrą oraz solą i pieprzem).

(*) Zupę gotowałam na udkach. Można użyć piersi z kurczaka.
Wtedy należy przyrządzić wywar z warzyw a mięso pokrojone w kostkę uprzednio podsmażyć na patelni i następnie dodać do gotującej się zupy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdy komentarz! Postaram się odpowiedzieć na każde pytanie. Miłego dnia!

Copyright © 2014 Di bloguje , Blogger