niedziela, stycznia 17, 2016

Ciasto z jabłkami i kremem karpatkowym




 Przepis autorski (mój).
Nie przepadam za używaniem półproduktów, ale tu sama skorzystałam z kremu. 
Ciasto wyszło rewelacyjne i szybko zniknęło.
W sumie to taka szarlotka z budyniem, na który możecie zamienić gotowy krem.

(Robiłam w blasze o wymiarach około 15 x 25 cm.)
Ciasto kruche:
1,5 szklanki mąki pszennej
3 żółtka
120g masła lub margaryny
1 łyżeczki proszku do pieczenia
1/4 szklanki cukru
1 cukier waniliowy
1 szczypta soli
Masa:
2 jabłka
1 gotowy krem do karpatki
400 ml mleka


Jabłka obrać i pokroić w kostkę.
Przygotować krem wg opisu z opakowania.
(U mnie było na 400 ml mleka.)
Przygotować ciasto.
Mąkę przesiać z proszkiem do pieczenia, cukrami i solą.
Dodać żółtka wymieszane z masłem i zagnieść.
Ciasto podzielić na 2 części.
Blachę wyłożyć papierem do pieczenia, pierwszą częścią ciasta i ponakłuwać.
Podpiec 10 minut w 180 stopniach.
Po tym czasie na cieście ułożyć jabłka, rozsmarować krem a całość przykryć pozostałym rozwałkowanym ciastem.
Piec około 45-50 minut w 175-180 stopniach.
Po upieczeniu posypać cukrem pudrem.

UWAGA: Ciasta nie kroić na gorąco, ponieważ masa się rozpłynie.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdy komentarz! Postaram się odpowiedzieć na każde pytanie. Miłego dnia!

Copyright © 2014 Di bloguje , Blogger