poniedziałek, lutego 15, 2016

Żytnie kruche ciasteczka (nadziewane)









Inspiracja z blogu: Moje Wypieki.
Ciasteczka są nie tylko pyszne, ale również o wiele zdrowsze od tych tradycyjnych.
Mogą być spożywane przez osoby z nietolerancją pszenicy.
Cudownie kuszą zapachem, a po sięgnięciu po jedno ciastko - nie sposób oprzeć się pokusie i sięgnąć po drugie i kolejne.
Ciasteczka są lekko orzechowe (ze względu na dodatek mąki żytniej) i świetnie również smakują bez nadzienia. Ja je przełożyłam konfiturą, ale można też masłem orzechowym - czy kremem czekoladowym.
To idealna alternatywa na szybką i zdrową przekąskę.

(U mnie wyszły 23 pojedyncze sztuki)
160g mąki żytniej (użyłam razowej typu 2000)
100g masła/margaryny
70g cukru
 1 jajko
1 łyżeczka proszku do pieczenia
Dodatkowo:
dżem/konfitura

Wszystkie składniki umieścić w misce i wyrobić na jednolitą masę.
Z ciasta formować kulki o wielkości - pomiędzy orzechem laskowym a włoskim.
Kuleczki lekko spłaszczyć i ułożyć (w sporych odstępach) na blasze wyłożonej papierem do pieczenia.
(Aby uzyskać wzorek - ciastka należy docisnąć widelcem lub tak jak ja - tłuczkiem do mięsa.)
Piec około 15 minut w 190 stopniach.
(Powinny być zarumienione.)
Ostudzić na kratce piekarnika i opcjonalnie przełożyć ulubionym dżemem/konfiturą.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdy komentarz! Postaram się odpowiedzieć na każde pytanie. Miłego dnia!

Copyright © 2014 Di bloguje , Blogger