czwartek, marca 17, 2016

Ekspresowe ciasto na mleku



 Przepis pochodzi z moich starych zapisków i korzystałam z niego już niejednokrotnie.
Ciasto jest niezwykle proste i naprawdę baaardzo smaczne.
Ma delikatną konsystencję (jakby serniczkowatą), która idealnie łączy się z lekko chrupiącym kokosem.
A tu (klik) wersja, w której ciasta użyłam jako blatów - przełożonych serkiem, bitą śmietaną i galaretką.

(Tortownica o średnicy 22 cm)
2 szklanki mleka
3 jajka
2/3 szklanki cukru
1/2 szklanki mąki pszennej
2 łyżki masła
1/2 szklanki wiórek kokosowych


Wszystkie składniki wymieszać (użyłam blendera) i przelać do formy wysmarowanej masłem.
Piec 40 minut w 190 stopniach.
15 minut przed końcem pieczenia temperaturę zmniejszyć do 175 stopni.


12 komentarzy:

  1. To ie ciasto tylko klucha. Nie polecam straciłem tylko czas i skladniki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystko robił Pan zgodnie z przepisem? Ciasto te nie jest puszyste, a raczej takie cięższe.

      Usuń
  2. a bez wiorek kokosowych wyjdzie? Moze migdaly siekane zamiast ?

    OdpowiedzUsuń
  3. Niestety ciasto nie wyszło. Nie dość, że wyleciało dołem podczas pieczenia to jeszcze nie wiem kompletnie co miało z tego wyjść. Trochę jak zbita breja. Mam teraz tylko piekarnik do szorowania. Szkoda. Może jest jakiś błąd w przepisie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W przepisie nie ma błędu i może pan/i coś zrobił/a nie tak :/ Przed przelaniem to formy masa jest rzadka, więc warto zadbać, aby tortownica była szczelna.

      Usuń
  4. Ciasto nie wyszło -a wszystko wykonane zgodnie z przepisem :(

    OdpowiedzUsuń
  5. Czy na pewno na dwie szklanki mleka jest tylko pół szklanki mąki?

    OdpowiedzUsuń
  6. Pytanie, a gdzie jest proszek do pieczenia, albo soda?

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz! Postaram się odpowiedzieć na każde pytanie. Miłego dnia!

Copyright © 2014 Di bloguje , Blogger